Na predstavitvi zbornika, ki bo v četrtek, 13. 1. 2022 ob 11. uri v kinodvorani Akademije za gledališče, radio, film in televizijo (Aškerčeva 5, Ljubljana) bodo sodelovali:
– 𝗱𝗿. 𝗕𝗹𝗮ž 𝗟𝘂𝗸𝗮𝗻, ki je izbral in uredil vključena dramska in uprizoritvena besedila,
– 𝗺𝗮𝗴. 𝗠𝗼𝗷𝗰𝗮 𝗝𝗮𝗻 𝗭𝗼𝗿𝗮𝗻, direktorica Slovenskega gledališkega inštituta in 𝗧𝗼𝗺𝗮ž 𝗚𝘂𝗯𝗲𝗻š𝗲𝗸, dekan Akademije za gledališče, radio, film in televizijo ter
– 𝘇 𝗯𝗿𝗮𝗹𝗻𝗶𝗺𝗶 𝗼𝗱𝗹𝗼𝗺𝗸𝗶 𝗶𝘇𝗯𝗿𝗮𝗻𝗶𝗵 𝗯𝗲𝘀𝗲𝗱𝗶𝗹 𝗜𝘃𝗮𝗻𝗮 𝗣𝗲𝗿𝗰𝗮𝗻 𝗞𝗼𝗱𝗮𝗿𝗶𝗻, študentka dramske igre in 𝗦𝘁𝗮𝗻𝗲 𝗧𝗼𝗺𝗮𝘇𝗶𝗻, igralec Slovenskega mladinskega gledališča.
Vljudno vabljeni!
𝙂𝙀𝙉𝙀𝙍𝘼𝙏𝙊𝙍:: 𝙯𝙖 𝙥𝙧𝙤𝙞𝙯𝙫𝙤𝙙𝙣𝙟𝙤 𝙥𝙤𝙡𝙟𝙪𝙗𝙣𝙚𝙜𝙖 š𝙩𝙚𝙫𝙞𝙡𝙖 𝙙𝙧𝙖𝙢𝙨𝙠𝙞𝙝 𝙠𝙤𝙢𝙥𝙡𝙚𝙠𝙨𝙤𝙫, 𝙎𝙡𝙤𝙫𝙚𝙣𝙨𝙠𝙞 𝙚𝙠𝙨𝙥𝙚𝙧𝙞𝙢𝙚𝙣𝙩𝙖𝙡𝙣𝙞 𝙙𝙧𝙖𝙢𝙨𝙠𝙞 𝙞𝙣 𝙪𝙥𝙧𝙞𝙯𝙤𝙧𝙞𝙩𝙫𝙚𝙣𝙞 𝙩𝙚𝙠𝙨𝙩𝙞 𝙞𝙯 𝙤𝙗𝙙𝙤𝙗𝙟𝙖 𝙢𝙤𝙙𝙚𝙧𝙣𝙞𝙯𝙢𝙖 (1966–1986) je zbornik skoraj 60 dramskih in uprizoritvenih besedil 30 slovenskih avtorjev (A. Kermauner, M. Hanžek, S. Žižek, V. Kovač – Chubby, S. Simčič, D. Jovanović, T. Šalamun, OHO, R. Močnik, I. Zagoričnik, T. Kralj, S. Makarovič, M. Jesih, F. Rudolf, I. Svetina, B. A. Novak, Nomenklatura, V. Zupan, A. Brvar, P. Lužan, O. Zagoričnik, J. Detela, F. Zagoričnik, I. Osojnik, A. Rozman – Roza, B. Švigelj, K. Muck, Gledališče Sester Scipion Nasice, M. Berger). Ključni formalni kriterij njihovega izbora, ki ga je pripravil dr. Blaž Lukan, je bil »izgubljenost« ali »razpršenost« in s tem »nepoznanost« besedil na podlagi efemernosti ali »nedostopnost« njihove izvirne objave v časopisu ali reviji, redkeje v knjižni obliki. Poglavitni namen izdaje je bil torej omogočiti njihovo (ponovno in komentirano) dostopnost in nanje posebej opozoriti. Izbor zajema čas slovenskega (literarnega) modernizma (1966–1986); druga polovica 60. let prejšnjega stoletja namreč pomeni prelom s tradicijo in uveljavitev avantgardnih tendenc v slovenski literaturi. Nabor del sega od na videz »tradicionalne« drame, ki pa eksperimentira ali z jezikom, s psihološko zasnovo likov ali z dramskim dejanjem, preko inovativnih dramskih form, ki so ali žanrsko hibridne ali prestopajo meje poezije, proze ali eseja, vse do radikaliziranih oblik »drame«. Posebnost izbora je, da vključuje tudi t. i. uprizoritvene tekste, torej sinopsise, scenarije ali performativne zamisli, pa opise že izvedenih predstav ali performansov in celo »drame«, ki po svoji primarni naravi sploh niso drame, vendar skozi današnji (postdramski) pogled to zagotovo postanejo.
Zbornik je izšel v sozaložništvu Slovenskega gledališkega inštituta in Univerze v Ljubljani, Akademije za gledališče, radio, film in televizijo v zbirki Dokumenti Slovenskega gledališkega inštituta.
Blaž Lukan, ki je izbral in uredil vključena dramska in uprizoritvena besedila, je docent za dramaturgijo in predstojnik Oddelka za dramaturgijo in scenske umetnosti na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani, kjer je doktoriral leta 2006. Bil je umetniški vodja Eksperimentalnega gledališča Glej (1985─1988) in SLG Celje (1989─1993), soselektor mednarodnega lutkovnega festivala Lutke (2000 in 2002), selektor nacionalnega gledališkega festivala Borštnikovo srečanje (2002 in 2003) in predsednik Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije (2008─2012). Je član uredniškega odbora revije Amfiteater. Dela kot praktični dramaturg v gledališču in pri filmu, piše gledališke kritike, spremne besede v knjižne objave dram in strokovnih besedil slovenskih in tujih avtorjev ter znanstvene razprave s področja dramatike in teorije scenskih umetnosti.
Monografija je rezultat raziskovalnega programa Gledališke in medumetnostne raziskave (P6-0376), ki ga sofinancira Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije iz državnega proračuna ter je izdana s finančno pomočjo Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije in Ministrstva za kulturo Republike Slovenje.
Udeležba na dogodku je mogoča v skladu s PCT pogoji. Dogodek bo sneman.